Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunţă, joi, achiziţia a încă 23 de locomotive electrice noi, proiectul fiind aprobat de către Executiv. Noile locomotive vor putea atinge viteza de 160 km/h și vor avea capacitatea de a tracta până la 16 vagoane de călători. Investiția totală se ridică la peste 760 de milioane de lei, cu TVA.
Achiziţionăm încă 23 locomotive electrice noi şi reabilităm alţi 143 km de cale ferată! Noile locomotive vor fi dotate cu sisteme ERTMS, vor putea atinge viteza de 160 km/h şi vor avea capacitatea să tracteze până la 16 vagoane de călători. Achiziţia a fost aprobată astăzi de Guvern, printr-o notă de fundamentare, şi are ca scop atât creşterea mobilităţii în zona marilor centre socio-economice, cât şi asigurarea unor conexiuni rapide între mai multe localităţi importante din România, a transmis, joi, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Potrivit ministrul Transporturilor, noile locomotive electrice vor circula pe următoarele rute:
- București-Craiova-Drobeta Turnu Severin-Timișoara-Arad;
- București-Craiova-Simeria-Deva-Arad;
- București-Brașov-Sighișoara-Arad-Curtici;
- București-Brașov-Sighișoara-Cluj Napoca-Oradea;
- București-Brașov-Miercurea Ciuc-Dej;
- București-Buzău-Pașcani-Suceava-Vatra Dornei;
- București-Buzău-Tecuci-Iași;
- București-Buzău-Pașcani-Iași;
- București-Giurgiu Nord;
- Iași- Constanța/(Mangalia) via Tecuci;
- Suceava- Constanța/(Mangalia) via Buzău;
- Galați-Constanța/(Mangalia);
- București-Constanța/(Mangalia).
Grindeanu a precizat că achiziția va avea o valoare totală de 760,26 milioane lei (cu TVA), iar finanțarea este asigurată prin fonduri externe nerambursabile (Fondul de Modernizare).
Reabilitarea liniei feroviare Ploiești Triaj-Focșani
Tot în cadrul ședinței de guvern, au fost aprobați indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea liniei de cale ferată Ploiești Triaj-Focșani, pe o lungime de 143,23 km.
Investiția, estimată la 10,96 miliarde lei (inclusiv TVA), va fi finanțată prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF) și Programul Transport 2021-2027 (PT), având o durată de execuție de 36 de luni.
Grindeanu a adăugat că acest nou proiect de infrastructură feroviară va aduce o serie de beneficii, atât regionale cât și naționale:
- reducerea timpului de călătorie;
- îmbunătățirea condițiilor de siguranță și a confortului;
- optimizarea transportului feroviar, atât pentru pasageri, cât și pentru marfă;
- creșterea accesului la municipiile Ploiești, Buzău și orașele Mizil și Râmnicu Sărat;
- atragerea de investitori și capital care vot dezvolta mediul de afaceri din județele Prahova, Buzău și Vrancea.
CITEȘTE ȘI: